دومین جلسه "اتاق فکر نوآوری در توسعه کشاورزی"

دومین جلسه "اتاق فکر نوآوری در توسعه کشاورزی" با عنوان دورهمی اقتصاد کشاورزی با شعار " کلید توسعه کشاورزی است و کلید کشاورزی اقتصاد کشاورزی است " در روز یکشنبه 12 آذر ماه 1402 برگزار شد.

 

کلید توسعه کشاورزی است و کلید کشاورزی اقتصاد کشاورزی است

این شعار مبنای دومین جلسه "اتاق فکر نوآوری در توسعه کشاورزی" بود.


”آیا نظام های تولید در بخش کشاورزی کشور پایدار است و آیا روندی که ما در آن پیش می‏رویم منجر به بهبود وضعیت تولید، معیشت و اشتغال می شود. به طور قطع پاسخگویی به این سوالات می تواند مبنای مطالعه و برنامه ریزی برای توسعه روستایی، توسعه کشاورزی و اشتغال باشد.

ایجاد تحولات مثبت در نظامهای تولید کشاورزی از جمله برنامه های اصلی در توسعه پایدار به شمار میرود، زیرا ارکان اساسی نظام های تولید به عنوان نظام های پویا، دارای عناصر شناخته شده ای هستند که با خود و عناصر سایر نظام ها در ارتباط هستند. از اجزاء اصلی این نظام ها را میتوان به نیروی انسانی، دانش، اطلاعات، مدیریت، منابع، تکنولوژی و عملکرد نام برد.

ایجاد تغییر درهر یک از این اجزاء و شکل تعامل آنها با سایر نظام ها مانند بازار محصولات کشاورزی میتواند به تحول در کل نظام منجر شود. لذا پرداختن به موضوع نظام های تولید، اطلاعات فنی و اقتصادی آنها، منابع در اختیار و تصمیم گیری اقتصادی بر اساس این نوع اطلاعات بخصوص در تعامل با بازار می تواند راه گشای توسعه پایدار روستایی، توسعه کشاورزی و اشتغال پایدار باشد. این مطلب در دومین جلسه اتاق فکر نوآوری در توسعه کشاورزی مطرح شد.

 

اشتراک گذاری این پست:
ارسال شده توسط تیم علمی یکتابان
تیم علمی یکتابان

مقالات مشابه:

شما اولین نفری باشید که برای این پست ثبت نظر می کنید

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید