اولین جلسه هماهنگی توسعه پنبه سبزوار

اولین جلسه هماهنگی همکاران اشتغال کمیته امداد امام خمینی شهرستان سبزوار راهبر شغلی رسته پنبه و کارشناس پنبه شرکت یکتابان با مدیریت جهاد کشاورزی در روز 1402/02/10 در شهرستان سبزوار

سبزوار یکی از بزرگترین شهرستانهای تولید کننده پنبه در استان خراسان رضوی، در دوبخش مرکزی و روداب سطحی بالغ بر ۵ هزار هکتار از ارضی آبی خود را به کشت پنبه اختصاص داده است.
پتانسیل تولید پنبه در این منطقه حدود ۶ تن در هکتار می باشد. این در حالی است که متوسط کل شهرستان حدود ۳.۵ تن در هکتار می باشد.

مجموعه یکتابان در راستای انجام ماموریت خود در توسعه خدمات نوین کشاورزی، برای رسیدن به عملکرد بالاتر در تولید محصولات کشاورزی و در نتیجه توسعه اشتغال و پایدارسازی آن در بخش کشاورزی فعالیت می نماید. لذا در اولین قدم، بر اساس برنامه عملیاتی توسعه رسته پنبه، با همکاری موسسه تحقیقات پنبه کشور اقدام به برگزاری دوره های مهارت افزایی برای ۱۵ نفر از کارشناس شهرستانهای مختلف دارای پنبه کاری بخصوص شهرستان سبزوار نموده است.،

در حال حاضر نیز طرح توسعه رسته پنبه شهرستان سبزوار با حمایت کمیته امداد امام خمینی در قالب طرح راهبری شغلی اجرا میشود.
در این طرح مقرر است پس از جلب مشارکت کشاورزان برای اجرای طرح، کارشناسان در طول دوره تولید از کاشت تا برداشت بر فعالیت های کشاورزان نظارت داشته و تلاش خواهند نمود تا روش های بهینه و نوین تولید را آموزش دهند.

اشتراک گذاری این پست:
ارسال شده توسط تیم علمی یکتابان
تیم علمی یکتابان

مقالات مشابه:

شما اولین نفری باشید که برای این پست ثبت نظر می کنید

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید