کاهش حجم واردات پنبه در شش ماهه نخست 1403

در شش ماهه نخست امسال 46 هزار و سه تن پنبه از مبادیِ گمرکات وارد کشور شده است

 

کاهش حجم واردات پنبه در شش ماهه نخست 1403

در راستای رفع مشکلات صنعت نساجی در کشور، دولت ناگزیر به واردات پنبه به کشور می‌باشد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم واردات پنبه (حلاجی‌شده و حلاجی نشده) به ایران در شش ماهه نخست 1403 در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته کاهش داشته است.

در شش ماهه نخست امسال 46 هزار و سه تن پنبه از مبادیِ گمرکات وارد کشور شده است که در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است. قیمت هر کیلوگرم پنبه در این دوره زمانی در مقایسه با سال گذشته 14 درصد کاهش داشته و 2/3 دلار به ازای هر کیلوگرم معامله شده است.

در شش ماهه نخست امسال حجم واردات پنبه حلاجی‌شده در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته 59 درصد کاهشی و از لحاظ ارزشی این کاهش برابر با 36 درصد بوده است. به ازای واردات هر کیلوگرم پنبه حلاجی‌شده، 4/8 دلار ارز از کشور خارج شده است.

همچنین میزان حجم واردات پنبه حلاجی‌نشده در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است. از لحاظ ارزشی این میزان کاهش برابر با 25 درصد بوده است.  قیمت خرید هر کیلوگرم پنبه حلاجی‌نشده برابر با 2/3 دلار بوده است که  در مقایسه با سال گذشته، 14 درصد کاهش داشته است.  

بیشترین حجم واردات پنبه از کشورهای امارات متحده عربی، تاجیکستان، کره جنوبی، ترکیه و روسیه بوده است.

 

واردات پنبه در پنج سال اخیر را در این مقاله بخوانید.  
حجم واردات پنبه در سال‌های اخیر به ایران

             با ما همراه باشید

 

منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران 1403

 

اشتراک گذاری این پست:
ارسال شده توسط تیم علمی یکتابان
تیم علمی یکتابان

مقالات مشابه:

شما اولین نفری باشید که برای این پست ثبت نظر می کنید

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید