پرسودترین پرنده برای فروش

هدف ما از نگارش این مقاله ارائه اطلاعاتی در رابطه با پرسود ترین پرنده برای پرورش که در عین سود آوری بالا، ریسک پایینی نیز داشته باشد و  فراهمی زمینه اشتغال زایی برای جوانان می باشد.پرورش طیور

پرسود ترین پرنده برای پرورش در ایران

هدف ما از نگارش این مقاله ارائه اطلاعاتی در رابطه با پرسود ترین پرنده برای پرورش که در عین سود آوری بالا، ریسک پایینی نیز داشته باشد و  فراهمی زمینه اشتغال زایی برای جوانان می باشد.پرورش طیور می تواند یکی از پر سود ترین صنعت هایی باشد که سرمایه گذاشته شده را در زمان کوتاهی بر می گرداند.

در این میان پرورش و تولید شترمرغ یکی از کسب و کارهای بسیار سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است به گونه‌ای که علاوه بر فرآورده‌های گوشتی، پوست، روغن، پر، قرنیه چشم، ناخن، پوسته تخم مرغ آن نیز ارزش اقتصادی دارد. بر اساس آمار منتشر شده، ایران سومین کشور دنیا از لحاظ تعداد قطعات شترمرغ است. استان فارس یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی تولید شتر مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

 

شتر مرغ پرنده ای مقاوم است که در میان طیور بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد که به دلیل سازگاری با فقر غذایی، محیط زیست و تنوع آب و هوایی (از۳۰- تا ۵۰+)، هزینه نگهداری آن نسبت به سایر طیور کمتر است. پرورش شتر مرغ در هر فضای باز وسیع و مسطح و با ایجاد سایه بان به راحتی امکان پذیر است. غذای این پرنده بسیار متنوع شامل یونجه، علوفه، بذر و دانه ها، غلات و شکوفه ها و جوانه های سبز میوه و گیاهان دانه دار است و با توجه به اینکه غذا به مدت ۲۴ ساعت در معده این پرنده گردش می کند، تمام مواد مغذی در بدنش جذب می شود، لذا تغذیه  این پرنده چندان پرهزینه و مشکل نیست. با توجه با علف خوار بودن این پرنده، با تغذیه مناسب سریع وزن می گیرد و سود زیادی را نصیب پرورش دهندگان می کند. به طوریکه، پس از یک ماهگی، روزی یک سانت رشد می کند و در سن ده ماهگی قابل کشتار است. جوجه این پرنده ظرف ۴۰ روز سر از تخم بیرون می آورد و طی سه تا چهار سال یک پرنده بالغ می شود. شتر مرغ ماده در فصل بهار به صورت یک روز در میان تخم گذاری می کند و در هر مرحله ۱۴ تا ۲۱ تخم می گذارد که وزن تقریبی هر تخم یک کیلو و نیم است.

نکته دارای اهمیت در این پرنده، گوشت آن است که کم چرب و کم کلسترول با طبیعتی گرم و دارای آهن است که این ویژگی ها گوشت این پرنده را از سایر گوشت های قرمز متمایز می کند و موجب شده است که این پرنده بازار خوبی داشته باشد و به همین خاطر پرورش آن با اهمیت است. صنعت تولید شتر مرغ ظرفیت زیادی برای اشتغال زایی دارد. بارزترین خصوصیت شتر مرغ این است که با توجه به جثه بزرگ این پرنده، در برابر سارقان احشام بسیار مصون است و به آسانی قابل سرقت نیست. تمام این موارد کنار هم باعث ایجاد علاقه به شتر مرغ می شود.

اشتراک گذاری این پست:
ارسال شده توسط کیوان غزلباش
کیوان غزلباش

مقالات مشابه:

شما اولین نفری باشید که برای این پست ثبت نظر می کنید

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید